Falsos mites del piano Mostra més gran

Falsos mites del piano

978-84-123055-5-5

Lluís Rodríguez Salvà desgrana la seva experiència com a pianista i professor de piano en els deu capítols d'aquest llibre: deu frases que no s’haurien de dir mai en una classe de piano (i les que sí que s’haurien de dir).

Més detalls



> Pàgines de mostra

17,00 €

Més informació

Escriure un llibre hauria de resultar un acte d’il·luminació. Aquest és, però, potser encara més un acte d’amor: el d’un pianista pel seu instrument i el d’un professor pels seus alumnes. Hi parlo de notes, d’estructura, de textures, de tempo, de músculs, de dits, d’articulacions, de pedal, de repetició i de l’error: deu aspectes del piano, deu mites revisitats, deu mirades noves i deu propostes personals.

I com totes les coses vertaderes de la vida, que coexisteixen i s’entrelliguen entre elles, em serveixo de múltiples analogies amb tot allò que ens envolta. De la ciència, m’emmirallo en les teories de l’evolució de Darwin i de la mecànica de Newton. De la salut, tracto d’anatomia, neurologia i psiquiatria, des de la hipertensió i la ludopatia fins al líquid amniòtic i els nivells de mielina. De la tecnologia, vaig de la memòria RAM a la producció en sèrie o a la llista d’accessoris d’un vehicle. De la natura, comento la visió que en tenien els filòsofs presocràtics i també el vol dels ocells o el magnetisme que sosté el cosmos. De l’esport, analitzo com aprendre a anar en bicicleta, llançar-se de cap a una piscina o donar un cop de boxa. D’altres oficis, faig menció de la tasca dels professionals de la cuina, de la medicina o de la direcció teatral. I de la resta d’àmbits de la cultura, faig al·lusió a les proeses d’Astèrix, a la relació entre D’Artagnan i els tres mosqueters, als poders dels jedis o a la influència d’una mítica escena de la pel·lícula Casablanca.

Perquè, en el fons, aquest vol ser un llibre sobre totes les coses i per a totes les persones. Que cadascú hi vegi el que vulgui o pugui, i ho faci en l’ordre dels factors que desitgi. Vull que el remeneu i que deixeu que us faci pensar. Feu-vos-el vostre, qüestioneu-lo i supereu-lo. A partir d’aquest moment us pertany del tot!

Lluís Rodríguez Salvà és concertista de piano, pedagog, musicòleg i activista cultural.

Nascut a Girona i format a Barcelona i Nova York, ha crescut sota el guiatge de Luiz de Moura Castro, Maria Jesús Crespo, Miyoko Nakaya Lotto i Byron Janis, i també amb el contacte puntual amb artistes com Alícia de Larrocha, Martha Argerich, Daniel Barenboim, Bruno Leonardo Gelber, Joaquín Achúcarro o Ruth Laredo.

Guanyador de vint-i-cinc premis d’interpretació, ha consolidat una intensa carrera professional al llarg de més de dues dècades com a recitalista, solista amb orquestra, músic de cambra i conferenciant que li ha permès captivar les audiències de quatre continents i obtenir una continuada i entusiasta acollida del públic i de la crítica, la qual en destaca la maduresa i la profunda sensibilitat, el temperament emocional i la intel·ligència interpretativa.

En el vessant educatiu, Lluís Rodríguez Salvà ha exercit la docència en els conservatoris superiors de música d’Aragó (CSMA) i del Liceu de Barcelona, i és requerit contínuament per a oferir classes magistrals i cursos arreu del món.

Doctor en Musicologia i Història de l’Art per la Universitat d’Oviedo, s’ha especialitzat en els escrits literaris d’Isaac Albéniz, que l’editorial Ficta presentarà aviat en un triple volum, i ha publicat les obres completes per a tecla de Pau Marsal amb l’editorial Tritó.

La seva sensibilitat pels drets dels músics l’ha portat a emprendre una tasca activa en diverses organitzacions del sector, com a president de l’Associació Catalana d’Intèrprets de Música Clàssica (ACIMC) i com a vocal de l’Acadèmia Catalana de la Música i la Unión de Músicos Profesionales (UdM).

Fitxa

Mides14,8x21 cm
AutorLluís Rodríguez Salvà
Pàgines186
Primera edicióabril 2022
Il·lustracióXavi Aragón Navarro